torsdag 22. september 2011

Klokken tikker ...

Jeg har nå vært i Frankrike i 3 uker, tiden går på en måte både raskt fremover i tillegg til veldig sakte! Endelig har jeg kommet ganske greit inn i døgnrytmen her nede, og skoledagene her virker ikke som om de er lenger enn skoledagene i Norge. Foruten et knippe fag:

- Fransk, skjønner svært lite i disse timene.. Vi fikk tilbake en liten prøve vi hadde igår i dagens time.. Jeg var så flink at jeg fikk " / ".. De andre fikk 2-5. Skalaen her går fra 1-20.. Med andre ord læreren var svært lite fornøyd.. Men heldigvis ikke på meg (mulig at hun skjønner at det er umulig å få med seg hva som blir sagt i timene).

- Matematikk ! Et rett og slett utrolig fag! På skolen vår er det den samme matten for alle, andre steder er det vanlig at den avhenger av linje.. Det vil med andre ord si at jeg har den tyngste matten jeg kunne hatt her (matte for realfagslinjen). Har fått bekreftet at matten jeg har er vanskeligere enn R1 og nærme R2 i Norge..
Jeg forstår ingen verdens ting, det gjør heldigvis ikke de franske heller!


Utenom enkelte ting på skolen er alt veldig bra
I helgen var vi på besøk hos noen venner av familien jeg bor hos og spiste en fantastisk 7-retter, det tilfredsstilte ganene for å si det mildt!

Jeg har også hatt mine første 3 timer med dans! Vet ikke hvordan jeg skal gi en god tilbakemelding på dansen, men håper for all del at det vil lønne seg å ha danset i ett år når jeg returnerer til Norge!
Dans er forøvrig obligatorisk for meg etter at jeg som eneste elev av de 13-1400 på skolen har fått lov til å droppe Italiensk/annet fremmedspråk!

Rugbyen går fremover, og jeg har omtrent forstått alle reglene i tillegg til at pasninger og mottak sitter MYE bedre enn da jeg startet.
Jeg skal forøvrig ikke spille Rugby imorgen da jeg fikk min første skade igår! Fikk et hode veldig hardt i det jeg tror kalles hoften (helt hardt sted med bare bein), kjente, og så først i morges at det ikke var en altfor liten smell jeg hadde fått!
Forhåpentligvis blir det bedre i løpet av en ukes tid, men p.d.d. er det ikke direkte behagelig å løpe.


Savner venner og familie hjemme i Norge, og drøyt nok er det litt over 9 måneder til jeg skal se de fleste av dere igjen!

1 kommentar:

  1. Det er da under 9mnd, vi skal da komme å besøke deg, vi, veit du :P

    SvarSlett