søndag 11. september 2011

Første uke på skolen er unnagjort!

Den første uken i Frankrike har vært veldig bra!
Vertsfamilien min er kjempegrei, og jeg har blitt kjent med veldig mange på skolen.

Som sagt er det lange skoledager her, det tar virkelig på, og jeg har av den grunn lagt meg omtrent kl. 21.00 hver dag.. Det er veldig tidlig, men likevel er jeg trøtt når jeg står opp om morgenen, utrolig nok!

På skolen går det veldig bra, alle er veldig greie, og jeg har alltid noen å være med. De nye vennene mine hjelper meg også med omtrent hva det skulle være, noe jeg setter veldig pris på. Det er derimot verre med skoletimene, for da forstår jeg omtrent ingenting, men det kommer seg i løpet av noen uker håper jeg!

Kantinematen i Frankrike er ikke noe å skryte av, langt ifra! Norsk matpakke er nesten til å foretrekke.. Men det går, må bare venne seg til at ting varierer fra smakløst til oversaltet.

På torsdag begynte det en tysker i klassen vår. Han skal bo her i fem måneder før han drar videre til USA.

Ellers skjer det ikke så mye i uken i Frankrike. Jeg kommer hjem i 18.00-tiden, og gjør lekser, hvis jeg har det før det er mat og så sengs..
I helgene er det derimot tid til å finne på ting! Igår besøkte jeg og vertsfamilien min Nancy for andre gang for å bevitne en begivenhet som utfolder seg på "Place Stanislas" i september.. Da vi ankom den store plassen hvor det er restauranter, rådhus, opéra og lignende skjønte jeg egentlig ingenting..
Etter å ha stått og hørt litt på musikken som var der, så jeg plutselig at bygningene begynte å bevege seg. Det var et sykt kult show! Det var fremvisere på alle takene i området rundt som sendte en slags "film" som lurte øyet trill rundt! Vinduene beveget på seg og skiftet plass, bygningene ristet, klokken snurret rundt!
Seriøst noe av det stiligste jeg har sett på lenge!

Akkurat nå sliter jeg med en lett forkjølelse, vet ikke helt hvorfor jeg er forkjølet.. Kan være mulig det er en blanding av å være sliten og at det er store temperaturskifter fra jeg tar buss på morgenen til litt lenger utpå dagen.

Jeg må også bruke innlegget til å beklage at det ikke har kommet noen bilder, men tidligere har jeg ikke hatt tid/vært for mørkt. Hadde tenkt til å ta bilder av nærområdet idag, men det har stort sett haglet, regnet og tordnet..


À bientôt ! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar