mandag 7. november 2011

Skolestart !

Siden sist jeg skrev har det egentlig ikke skjedd så veldig mye!
Skolestarten forrige torsdag var egentlig like kjedelig som skolestarter pleier å være, godt at det bare var snakk om to skoledager før det igjen var tid for helg !

Torsdagen startet vi med ny sport i gym'en.... Bordtennis!
Høres kanskje rart ut, men læreren hadde faktisk et skikkelig bra program, og det var en ganske bra (og morsom) gymtime! Takk til mine tidligere kolleger på Unicall og mine konkurrenter fra Lillehammer Open som har gjort meg til en fremragende bordtennisspiller!


På lørdag satt jeg en ny personlig rekord! Vi spiste nemlig lunsj i 5 timer. Fem timer faktisk, og ja, vi spiste nesten hele tiden! Anledningen var at foreldrene til Vertsmor hadde besøk av noen slektninger som veldig sjeldent har tid til å være i området.
Det var veldig hyggelig å bli kjent med dem! Utenom å spise ble det diskutert drøyt mye politikk ved bordet. Det er klart at det snakkes MYE om EU-krisen i Frankrike!

I løpet av den drøyt lange, men veldig koselige lunsjen spiste jeg noe jeg aldri hadde forestilt meg at jeg skulle spise!
...Kalvehode!
Og nei, det er ikke vits å fortelle franskmenn om Smalahove (forøvrig sauehode) for å få dem til å brekke seg eller begynne å le. De synes ikke at det høres rart ut i det hele tatt. Og egentlig er det jo ikke noe rart å spise hodet på et dyr, det er jo kjøtt det også..

Skallen ble servert med en Sauce Gribiche (saus med hardkokt eggeplomme i) og pommes frites (hjemmelaget såklart, og stekt lenge istedenfor å bruke olje). Pommes Frites'en her smaker mye bedre enn i Norge, det skyldes nok mye at den ikke har antydninger til fett, og smaker godt av POTET!

Men til smakingen av dette kraniet..
Første biten jeg tok var av kinnet.. Jeg holdt ærlig talt på å brekke meg!
Det var virkelig ikke det at det smakte så vondt, men konsistensen var veldig rar. Må dog innrømme at kinnet ikke var av det beste kjøttet jeg har smakt, men tro ikke at det var fordi det var kinnet..  !

!..For jeg spiste nemlig tungen også! Konsistensen her var MYE eklere, og den var full av kuler som man vanligvis finner på tungen til store dyr.. Smaken var faktisk veldig god, utrolig god faktisk! Men selvom det ikke smakte vondt tror jeg ikke at jeg har tenkt til å spise så altfor mye hode fremover !
Kan forøvrig nevnes at også vertssøster spiser dette, og synes det er veldig godt. Tviler på at veldig mange 12-åringer i Norge hadde spist noe lignende frivillig hvis de hadde visst hva det var !


Søndagen var jeg klar for cupfinale mellom Brann og AAFK. Kampen ble sett på Nrk's nett-tv samtidig med at jeg skypet med to venner av meg, begge Aalesund-supportere!
Kampen var ekstremt skuffende, og var ikke verdt å se for noen andre enn Aalesund-supporterne.. Rett og slett en skikkelig drittkamp! Men har man tapt, så har man tapt, tapet var høyst fortjent!

Derfor varmet det veldig å se Spurs ta rotta på Fulham to timer senere! Det stabilt ustabile Tottenham har faktisk endelig klart å ikke drite seg totalt ut etter noen gode kamper! Scott Parker er rett og slett en klassespiller!


Idag er vertsforeldrene mine i Paris, og jeg har ikke gjort så mye annet enn lekselesing/skriving og litt gitarspill!
Hadde vår første store franskprøve idag, en totimersprøve som har veldig mye å si for trimester-karakteren! Føler faktisk at det gikk ganske greit, så gleder meg til å få igjen den prøven. Må nevnes at det er den vanskeligste franskprøven jeg noensinne har hatt. Tør å påstå at en Franskprøve i Norge ville vært ganske så lett for meg, nå etter to måneder i Frankrike.

Når jeg først har nevnt ordet prøve, kan jeg også nevne at det er helt sykt mye prøver her, men vi har ikke fått tilbake alt vi har gjort enda.
Fikk dog tilbake en historie/geo/økonomi prøve idag.. Læreren (som forøvrig er en skikkelig trou du cul), ble dritforbannet på meg for at jeg ikke hadde ikke hadde brukt doble ark! Hvordan kunne jeg vite at man skal bruke doble ark, og hvordan går det an å bli så utrolig sur for en filleting når det er snakk om en utlending (som forøvrig kommer fra et land hvor skolen har råd til å gi bort ark, det er dog enkeltark), som aldri har sett eller hørt om de arkene vi skulle bruke!

Det første jeg gjorde etter den timen var å dra rett til kjøpesenteret ikke langt unna skolen og kjøpe 200 slike ark! Ingen skal få lov til å bli så sure på meg igjen på grunn av en sånn filleting!
Jeg håper ærlig talt at folk forstår at jeg blir oppgitt over det der, for han ble faktisk skikkelig sur!


Ellers er det egentlig ikke så mye! Føler at jeg skriver veldig mye om lite, men så er jeg også glad i å skrive, og det er jo gøy å ha masse å se tilbake til når jeg blir eldre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar