onsdag 12. oktober 2011

Oppdatering !

Føler at det har blitt en liten evighet siden sist jeg skrev, så kommer derfor med et innlegg, her og nå!

Hva har egentlig skjedd, det er litt vanskelig å oppsummere.. Kan ta ting i stigende rekkefølge!

Forrige onsdag slapp jeg 4 timer med litteratur, det føltes fantastisk godt! Grunnen var at jeg skulle spille fotball, mer bestemt skolemesterskap med lag fra alle skolene i hele byen, gruppespill og utslagsrunder.
Da jeg er norsk, og lettere sagt nektet å spille i angrep i frykt for å måtte prøve å dra nytte av min fraværende teknikk fikk jeg lov til å spille midstopper. Det var forresten 7-er-fotball vi spilte.

Utrolig nok gikk det overraskende greit, og jeg klarte faktisk å ha ganske god kontroll der bak, spilte 60% totalt av det som be spilt, og med meg på banen slapp vi bare inn 1 mål ! Ble dermed litt oppgitt over dommerne som klarte å gi frispark når folk løp inn i meg.. Franskmenn er VELDIG gode teknisk, men fysikken sliter de litt mer, både når det gjelder styrke og fart!
Etter 3 gruppespillkamper gikk vi videre til kvartfinalen og tok oss så helt til finalen som vi vant!
Dermed har jeg spilt på laget som p.d.d. er det beste skolelaget i byen!

Forrige fredag skjedde det også noe gøy! Vertsmoren min fortalte at jeg var invitert til en klient av henne for å lære å lage "Tuiles aux amandes".. Så da endte jeg opp med å gjøre det istedenfor å dra hjem etter skolen.
Det var veldig koselig, damen jeg var hos var godt over 80 år, snakket veldig rolig og ble veldig glad for å få besøk. Ikke veldig overraskende kjenner jeg nå ganske godt til historien rundt hele familien hennes og deres tidligere hus!

I helgen skjedde det ikke så mye annet enn at vi hadde middagsbesøk her hjemme hos vertsfamilien, og for første gang under oppholdet mitt her tok jeg ordentlig del i matlagingen.. Lagde noen retter, og dekorerte asjettene med det vi skulle spise!
Jeg ble overrasket over hvor bra det gikk, da jeg vanligvis har prestasjonsangst for sånt (jeg stresset så klart, det får jeg ikke gjort noe med), men ble veldig fornøyd med danderingen av maten!

Idag skulle jeg egentlig ha vært i Nancy og spilt regionalt mesterskap i fotball, men dessverre var det altfor mange påmeldte, og jeg fikk ikke deltatt. Måtte derimot nøye meg med 4 timer litteratur..
Franskfaget i Frankrike er helt annerledes enn norskfaget i Norge.. Faget fransk er rett og slett drøyt kjedelig!


Igår hadde jeg forøvrig min første matteprøve!
Gruer meg ikke til å få den tilbake i redsel for hva karakteren blir, da jeg vet at jeg kommer til å få 1..
Pensumet til prøven var rett og slett sykt drøyt, og jeg var ikke nær ved å skjønne det som vi gjorde i timene!
Heldigvis startet vi med ett nytt tema idag som er vanskelig, men mye lettere enn det forrige!

Kan også ta litt om planene jeg har fremover: (!)

På fredag skal jeg til Nancy og se på håndballkamp (faktisk)! Håndball er veldig populært i Frankrike, og laget fra Nancy gjør det visst veldig bra. Er forøvrig snakk om herrer.

Lørdag skal jeg se på teater i en liten landsby.. Mer vet jeg egentlig ikke om det!

På søndag har jeg bursdag, og jeg lurer på hvordan det blir å ha bursdag uten familien sin og sine nærmeste venner. Det kommer til å bli utrolig rart!


Det er forøvrig strengt forbudt med mobil på skolen i Frankrike... Som om noen bryr seg (inkludert lærerne)..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar