onsdag 24. august 2011

Bare én uke igjen!

Idag er det faktisk bare en uke igjen til jeg drar til Frankrike. Dagene går sakte, men sikkert raskt fremover!

Jeg har begynt å kjede meg litt. Det er lite å finne på, de fleste vennene mine har begynt på skolen. De som ikke har begynt, befinner seg ikke i mitt nærområde.
Kjedsomheten har nok også en del å gjøre med det at jeg gleder meg veldig til å komme i gang med det hele, språket, kulturen! Derfor virker det nokså stille å drive hjemme med snarlig avreise på hjernen.

Dagen i dag blir nok uansett ikke kjedelig. Kvelden skal brukes til en liten avskjedsmiddag sammen med den kjære og nære familien fra Lillehammer (onkler og tanter), og besteforeldre fra Nord-Norge! Det blir veldig bra! :)
Derfor er det på sin plass å gjøre istand mat til det egentlig nokså beskjedne selskap; Andebryst, Andeconfit, ost, focaccia, reker og mer...

Følelsene av savn har også begynt å komme. Jeg har begynt å kjenne at jeg kommer til å savne vennene mine veldig mye, og det vil bli veldig rart å reise fra dem. Har planer om en samling på mandag for å ta farvel med en stor gjeng fine mennesker, i tilfelle jeg ikke får sett dem igjen før jeg reiser.
Akkurat det og si farvel kommer til å bli ganske tungt, og jeg gruer meg egentlig litt til å skulle gjøre det.

Har snakket litt med barna i Vertsfamilien, som virker hyggelige! Så til tross for at det blir trist å dra fra venner og familie, gleder jeg meg veldig til å treffe Vertsfamilien min, vel fremme i Frankrike. :)


På fredag har jeg planer om å ta en siste tur innom Lillehammer Videregående Skole. Jeg ser for meg å ta del i Historie og Norsk med 2D, samt Fransk med den fantastiske Franskklassen jeg setter så pris på. Etter all sannsynlighet blir denne dagen særs retro!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar