onsdag 17. august 2011

To uker igjen!

Om noen timer, det vil si torsdag 18. august er det akkurat 2 uker til jeg reiser til Frankrike. For noen dager siden begynte jeg å få den beryktede følelsen av og glede seg og grue seg på en gang.

Forberedelsene jeg har lagt til grunne burde nok vært bedre. Etter at jeg startet med å sitte i flere timer om dagen   for å pugge i noen uker, dabbet det hele av etter at jeg var på ferie i Frankrike. Ferien fungerte dog som et lite forberedelseskurs, hvor jeg klarte å gjøre meg forstått, samt få med meg enkelte deler av svaret man får i retur..

Siden sist jeg skrev har jeg i tillegg til avreisedato fått vertsfamilie.
Det er en familie på 4 (far, mor, sønn og datter) som bor i Lamath nært Nancy i Meurthe-Et-Moselle departementet i Lorraine, som vil si Øst-Frankrike. Regionen Lorraine ligger svært nærme både Tyskland, Luxembourg og Sveits, noe som eventuelt kan by på turer over landegrensene.


I morgen bærer det ut på langtur (bare 45 km), som antakeligvis vil bli den siste før jeg drar til Frankrike.
Rapport fra turen, og hvorvidt den ble vellykket følger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar