torsdag 1. desember 2011

3 måneder i Frankrike!

I dag er det akkurat 3 måneder siden jeg kom til Frankrike, det vil si at jeg har kommet meg gjennom omtrent 1/3 av oppholdet mitt her. Tiden går fort!

De siste ukene har det egentlig skjedd veldig lite..


Forrige uke var jeg i Metz med de andre som har dans. Dagsutfluktene er eneste grunnen som gjør dans til et bra fag å ha.
Det var en veldig bra dag i en veldig fin by. Ble imponert av den digre mathallen som er midt i byen i tillegg til byens tivoli!

Grunnen til at vi var i Metz var for å besøke en kunstutstilling, delta på to konferanser og se på en forestilling..

Utstillingen på Centre Pompidou var ekstremt bra, rett og slett! Og med tanke på at jeg egentlig hater sånne ting må det virkelig ha vært en bra utstilling!

De to konferansene var enormt kjedelige, på den første sovnet til og med en av lærerne!
Oppfordrer ikke folk til å høre på overengasjerte mennesker snakke om uinteressante ting i 3 timer!

Forestillingen på Arsenalet i Metz var ikke av det bedre jeg har sett, musikken var elendig.. Det andre som skjedde på scenen, dansen, var derimot ikke så aller verst!

Og utenom det jeg har egentlig gjort veldig lite i det siste..


Følte meg litt stolt igår, fikk tilbake en matteprøve.. 7,5 fikk jeg!
Det vil altså si en forbedring på 750% ikke verst!


Ellers vet jeg ikke så altfor godt hva jeg skal skrive om.. Kjøpte togbilletter for å dra til Paris med min ekte familie i februar tidligere idag..


Kan jo ta med at jeg ikke får julestemning av å være her, ikke i det hele tatt.. Her vært varmt de siste dagene, og 13-14 grader under advent føles ikke riktig, ei heller ikke at det enda finnes blomster og sånt ute.
Altså, det er jo bra at det ikke er altfor kaldt, men jeg ville godt likt å se litt snø, især med tanke på at jeg får fri fra skolen når det snør!


Så ja.. Det har allerede gått 3 måneder.. Regner med at desember kommer til å gå veldig fort. Deretter er det ikke lenge til jeg skal til Paris og etter det har jeg egentlig ikke så lang tid igjen her, og tiden vil bare gå fortere og fortere!

Kan også nevnes at jeg har begynt å lese litt Voltaire.. For å være ærlig, fransk litteratur fra 1700-tallet er lettere enn jeg trodde!


Det var da alt for denne gangen, skal komme tilbake med et skikkelig innlegg om ikke altfor lang tid, håper jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar